... betűkben a sorsod, számokban a jövőd... számmisztika, névelemzés, babanévmágia, boszi-suli, önismeret, önfejlesztés
 

…betűkben a sorsod, számokban a jövőd…


   feb 14

Szépség kívül-belül, avagy a mágia alapjai – kicsit másként…

Az egészség, az erő, a stabilitás összefüggő fogalmak.

A mágikus erő alapja a lelki higgadtság, a nyugodtság, a letisztultság. Idegesen kapkodva nem lehet mágiával foglalkozni.

A mágiában fontos a védelem is.

A magnetikus pajzsunkat belsőleg és külsőleg egyaránt kondiban kell tartani, ápolni kell.

Ehhez szolgálok nektek egy praktikus torna alapelmélettel és egy kis étkezési alaptudnivalóval.

Utána más csak rajtatok múlik a rendszeres edzés és a helyes táplálkozás kialakítása és betartása!

…. hogy egészséges és erős boszik legyetek!

Zsírégető kardió edzés

A cardio vagy kardió szó előtagként azt jelenti, hogy a szívvel kapcsolatos. Edzeni nemcsak a stressz levezetése miatt jó, hanem egészséges is.

A zsírégető kardió mozgás alatt nem hosszan tartó, közepes tempójú, egyenletes pulzusszámú aerob mozgást értünk, hanem pont ennek ellenkezőjét; rövid ideig tartó magas intenzitású erőkifejtést (anaerob mozgás) és pihenő szakaszok (aerob fázis) váltakozását.

Sokat és sokan szokták kérdezni, hogy hány perc után indul be a torna zsírégető hatása.

A válasz: A zsírégetés 30 perc után indul be !

A mozgás hatása a zsírégetésre:

Ahogy nő a mozgás intenzitása nő a zsírfelhasználás nagysága is.

Zsírégetés szempontjából a legoptimálisabb a váltakozó intenzitású mozgások végzése (az aerob és az anaerob

tartományok váltogatása). Ezzel elkerüljük az izomzat leépülését, s kevesebb időráfordítással nemcsak a zsírégetés lesz hatékonyabb, hanem az edzettségi szintünk is ugrásszerűen megnő!

Aerob és anaerob edzés közötti különbség: Testmozgás, testépítés, valamint zsírégetés kapcsán nap mint nap

halljuk az aerob és anaerob kifejezéseket, azonban gyakran nem ismert ezek pontos jelentése.

Az aerob és anaerob jelentése: A szervezetben kétfajta anyagcsere (energiatermelő) folyamat működik; aerob és

anaerob. Más szóval ez azt jelenti, hogy testünk két különböző módon jut hozzá a mozgáshoz szükséges energiához.
Aerob: Aerob edzés során a testmozgáshoz (izommunkához) szükséges energia előállítása nagy mennyiségű oxigén

felhasználásával történik. A szervezet a rendelkezésére álló energia-tartalékokat (szénhidrátok és zsírok) oxigén

segítségével égeti el, s így biztosítja az izmok számára szükséges energiát.

Aerob folyamat játszódik le minden olyan mozgás közben, amely viszonylag csekély vagy közepes erőkifejtést

igényel (nincs lihegés vagy kifulladás).

Anaerob: Anaerob mozgásról akkor beszélünk, amikor az izommunkához szükséges energia előállításához

(tápanyagok égetéséhez) a szervezet számára nem áll rendelkezésre elegendő oxigén. A magas intenzitása miatt az

anaerob tartományban történő mozgás csak rövidebb ideig tartható fenn, amit pihenési szakasz (aerob

energiafelhasználás) követ.

Anaerob folyamat játszódik le minden olyan mozgás közben, amely intenzív erőkifejtést igényel.  Légzésünk

megfigyelésével könnyen megállapíthatjuk, hogy edzésünk éppen aerob vagy anaerob tartományban mozog-e.

A következő mozgások leginkább aerob tartományban történnek: kocogás, úszás, biciklizés, aerobik, tánc,

hegymászás..
A leggyakoribb anaerob edzések: súlyzózás, izomerősítő gyakorlatok, sprint futás stb.

Összegezve:

Egy jó edzéstervnek tartalmaznia kell mind aerob, mind pedig anaerob edzéseket.

A stressz vagy veszély helyzetek hirtelenül és váratlanul csapnak le! Erre az állandó kihívásra kell

szervezetünket felkészíteni.  A ciklikusan változó mozgás; erőkifejtés-pihenés vagy elindítás-megállítás, felkészíti

a szervezetet az állandó változás kezelésére, így kevésbé fogja felmondani a szolgálatot olyan stressz helyzetekben,

amikor igazán szükség van rá!

Sav-bázis egyensúly

Egy Hippokratesz-i mondás szerint “Ételed legyen a te orvosságod!

A helytelen táplálkozás, a stressz és a mozgáshiányos életmód is felelős a ma oly gyakori anyagcsere betegségekért.

A torna önmagában sokat ér, de még eredményesebb, ha megfelelően táplálkozunk hozzá és lehetőleg kerüljük mellé a stressz faktorokat vagy tanuljuk meg kezelni.

Fontos a szervezet lúgosítása: Fogyasszunk minél kevesebb savas és minél több lúgos ételt és italt, vagyis lúgosítsunk!

Savképző ételek: az összes húsféle, halak, állati zsír, vaj, margarin, finomított olaj, diófélék, hüvelyesek, sajt, tojás, fehérlisztből készült ételek, fehér cukor, ecet, édességek.

Lúgképző ételek: nem savkeltő gyümölcsök, zöld levelek, nyers zöldségek, zöldséglevek, burgonya, uborka, tök, hagyma, fokhagyma, fűszernövények, búzakorpa, teljes kiőrlésű gabonából készült termékek, gesztenye, datolya, füge, szójatermékek.

Darya Tündérboszi

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.